Public Relations (w skrócie PR) to różnego rodzaju działania jak np.: informacje prasowe, spotkania z dziennikarzami, wystąpienia publiczne, wydarzenia specjalne, newslettery, sprawozdania roczne i wiele innych mające na celu zakomunikowanie otoczeniu w jakim działa przedsiębiorstwo – kim jesteśmy, co robimy, dlaczego i co nas wyróżnia.

Celem wszystkich działań PR jest budowanie pozytywnego obrazu, pozyskiwanie zainteresowania firmą/marką/produktem, stworzenia atmosfery życzliwości.

Różnice pomiędzy Publicity a Public Relations

Określenia Publicity i Public Relations nie są wymienne. Publicity jest jedynie jednym z aspektów Public Relations. Jego zadaniem jest uzyskanie jak największego „rozgłosu” w mediach poprzez m.in. informacje prasowe, artykuły, wywiady.

 

Różnice pomiędzy Reklamą a Publicity

Reklama jest płatna, natomiast działania Publicity są bezpłatne. Ponieważ informacje są bezpłatne łatwiej i szybciej przekonują odbiorcę. Reklama nie jest częścią Public Relations.

Różnice pomiędzy Marketingiem a Public Relations

Celem marketingu jest głównie zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Natomiast PR koncentruje się głównie na budowaniu wizerunku.

Ciekawe linki:

 
 
 
Copyright, Media Connect Agencja PR 2005-2015